so that what is on the surface an innocuous mention of something trivial can be laden with heartbreaking or heartwarming comfort to those sensitive enough to understand.
For me it sheds a new light on many of the bizarre accounts found in תורה שבכתב
(e.g. in Shmuel I, הקבה 's displeasure at Bnei Yisrael's request for a king, when after all, it's an explicit passage in Devarim)
which to the average joe (i.e. myself) it's hard to pick up what the heck is going on in the continuity of the conversation.
But for the lovers involved, they know.
[עיין זוהר משפטים צט א -- אורייתא מלה נפקא מנרתקה ואתחזיאת זעיר ומיד אתטמרת ע"ש
מתל למה הדבר דומה לרחימתא דאיהי שפירתא בחיזו... ואיהי טמירתא בטמירו...ואית לה רחימא יחידאה דלא ידעין ביה בני נשא ... ע"ש באורך]
No comments:
Post a Comment