Friday, July 15, 2011

תשלומים לק"ש

אמר רב הונא בר יהודה א"ר יצחק א"ר יוחנן טעה ולא התפלל מנחה מתפלל ערבית ב' ואין בזה משום דעבר יומו בטל קרבנו מיתיבי (קוהלת א) מעות לא יוכל לתקון וחסרון לא יוכל להמנות מעות לא יוכל לתקון זה שבטל ק"ש של ערבית וק"ש של שחרית או תפלה של ערבית או תפלה של שחרית וחסרון לא יוכל להמנות זה שנמנו חביריו לדבר מצוה ולא נמנה עמהם א"ר יצחק א"ר יוחנן הכא במאי עסקינן שבטל במזיד אמר רב אשי דיקא נמי דקתני בטל ולא קתני טעה ש"מ 


וק"ל מרב אשי דהא לישנא ד"בטל" איתא נמי בקריאת שמע והוה לן למימר דשוגג בק"ש גם כן איתא בתשלומין. ואולי מהכא הוי ראיה ליש אומרים באורח חיים נח:ז דק"ש איתא בתשלומים. מיהו לישנא דגמרא לקמן "מכאן ואילך לא הפסיד כקורא בתורה" לא משמע כן.... וצ"ע

No comments: